Németh-Barna Petronella – klinikai pszichológus, neuropszichológus

 

 

 

  Mit jelent az iskolapszichológia?

Az iskolapszichológia a pszichológia azon ága, mely az iskolában felmerülő nehézségekre keres megoldást. Fontos területe emellett a prevenció, azaz a megelőzés is, mely még a nehézségek fellépése előtt képes hatást kifejteni (pszichoedukáció, egészségtudatosság növelése, személyiség- és szociális készségfejlesztés).

 Az iskolapszichológia feladata a megfelelő pszichológiai környezet biztosítása tanulók és oktatók számára, mely a hatékony tanulás és tanítás alapvető feltétele.

 Milyen kérdésekben fordulhatnak iskolapszichológushoz?

Az iskolapszichológus a diákok érzelmi és viselkedéses problémáival, tanulási nehézségeivel, továbbá az intézményen belül felmerülő egyéni, illetve csoportos konfliktusokkal foglalkozik. A nehézségek feltárása mellett, törekszik annak mélyebb megértésére a kialakulás okainak és kontextusának vizsgálatával, ezt követően pedig támogatja a megoldás keresését is.

 Az iskolapszichológusi munka keretei:

 
A gyermekek több úton juthatnak el az iskolapszichológushoz: a szülő vagy a gyermek egyéni kérésére, a pedagógus javaslatára, illetve iskolapszichológiai osztályszintű megfigyelést/szűrést követően.

Az iskolapszichológus egyéni konzultáció vagy csoportos foglalkozás keretében dolgozik. Egyéni konzultáció történhet szülővel, gyermekkel, illetve pedagógus kollégával is. A csoportos foglalkozás kiscsoportos vagy egész osztály bevonását igénylő formában is történhet. Az alkalmakon beszélgetés, gyermekek esetében időnként rajzolás, játék, esetenként relaxáció történik.

Szakmailag indokolt esetben az iskolapszichológus továbbirányítja a tanulót, illetve a családot más intézménybe az adott nehézség kezelésében leginkább járatos szakemberhez

(pl.: nevelési tanácsadóba, egészségügyi, illetve fejlesztő intézményekbe).

További fontos tudnivalók:

Az iskolapszichológus a pszichológusok Szakmai Etikai Kódexének megfelelően látja el feladatait, így titoktartási kötelezettsége van, a vele való találkozás pedig önkéntes.

 

 

  Bemutatkozás:

  Munkám során a legfontosabbnak az érzelmi ráhangolódást és a bizalom kialakítását tartom. Szívesen dolgozom szimbolikus szinteket érintő eszközökkel, mint például a játék, a mese, a relaxáció, a mozgás és a kreatív alkotás. Érdeklődésem középpontjában jelenleg a neuropszichológia áll, ezen belül a tanulási, az érzelmi zavarok, valamint a különféle idegrendszeri éretlenségekkel összefüggő problémák, illetve a mozgásterápiák, melyeket gyerekeknél és felnőtteknél egyaránt nagy hatékonysággal alkalmaznak a különféle pszichés nehézségek oldásának elősegítésére.

Végzettségeim, illetve folyamatban lévő képzéseim:

  Autogén tréning

 Ayres-féle dinamikus szenzoros integrációs terápia

 Gyermek- és várandós relaxáció

 Szimbólumterápia

 Pszichodinamikus tánc- és mozgásterápia

 Családterápia

Coachig

Kutya és kisállatterápia

 

 Iskolánkban dolgozó pszichológus és elérhetősége:

 Németh-Barna Petronella                                e-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 Rendelési idő: Hétfő: 10:00-12:00 és 16:30-18:30,   szerda: 7:30-11:00,   csütörtök: 7:50-13:50

 

Marczibányi téri Kodály Iskola - Minden jog fenntartva